انتخابات

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: کمک‌های بلاعوض از سوی این بنیاد برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده در کالپوش میامی در شرق استان سمنان به دلیل رانش زمین اختصاص می‌یابد.

به بازسازی مناطق آسیب‌دیده کالپوش کمک بلاعوض می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجید جودی امروز  پس از جلسه بررسی مشکلات و بازدید از مناطق آسیب دیده از رانش زمین در حسین آباد میامی در شرق استان سمنان به رسانه ها اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت به افردادی که در حال بازسازی منازل مسکونی آُسیب دیده از رانش زمین در کالپوش هستند، ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۶۰۰ میلیون ریال وام مسکن پرداخت می شود.

جودی بیان کرد: تا ابلاغ  اعتبارات و پرداخت تسهیلات، بنیاد مسکن پرداخت وام بلاعوض را آغاز می کند تا روند تکمیل واحدهای مسکونی در حال ساخت تسریع شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: تسهیلات و کمک های بلاعوض به افرادی پرداخت می شود که برای آواربرداری و تخریب خانه در بافت که در خطر رانش زمین قرار دارد  به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجازه تخریب بدهند.

وی یادآور شد: ۱۰۶ خانه در زمان حاضر در کالپوش میامی در دست ساخت قرار دارد که تلاش می‌شود با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض در روند ساخت خانه‌ها با توجه به آغاز فصل سرما تسریع شود و هموطنان کمتر دچار مشکل شوند.

جودی خاطر نشان کرد: تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در کالپوش میامی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نرخ پنج درصد پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور تاکید کرد : وزارت نیرو موظف است به سرعت مشکل تامین انشعاب آب و فاضلاب منطقه کالپوش را رفع کند تا مردم پس از ساخت خانه هایشان بلافاصله در آن مستقر شوند.

منطقه کالپوش از بخش‌های محروم شهرستان میامی استان سمنان است که در پی بارندگی در زمستان سال ۹۷ و رانش زمین در این منطقه، آسیب‌های جدی به این بخش وارد شد.

شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش و حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق سمنان قرار دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.